Aa
خواندن:
چگونه می توان جای جوش را درمان کرد؟
Aa

چگونه می توان جای جوش را درمان کرد؟

آخرین به روزرسانی:1402-10-16 admin
درمان جای جوش

برای درمان جای جوش از چه روش های می توان استفاده کرد؟ یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که همه ما در طول عمر آن را تجربه کرده ایم جوش زدن می باشد. بعضی از جوش ها در ظاهر صورت تاثیر دارند و باعث بد شدن چهره می گردند و بعضی دیگر نیز دردناک هستند. اما روش های گوناگونی برای از بین آن ها وجود دارند. علاوه بر اینکه جوش ها خود آزار دهنده هستند جای آنها و زخمی که در روی صورت ایجاد می کنند باعث کلافگی می شود.

اما ما یک خبر خوب برایتان داریم که جای و اسکار تمامی جوش ها را به روش های گوناگون می توانیم از بین ببریم.

در ادامه این مقاله با ما همرا باشید تا راه های درمان جای جوش را باهم بررسی کنیم.


دسترسی سریع

جای جوش

جوش های صورت برای تخلیه شدن متورم شده و خود را به صورت برآمدگی نشان می دهند و بعد از تخلیه شدن درهمان قسمت ایجاد یک حفر ه می کنند.

و این حفره جای همان جوش است که تاثیر بدی در پوست و چهره افراد ایجاد می کند.

جای جوش

التهاب لکه های آکنه باعث ایجاد اسکار در روی پوست می گردند. بعضی از این لکه ها کم عمق و کوچک هستند اما بعضی از آن ها عمیق و بزرگ هستن و محتویات آن ها به  پوست سرایت پیدا می کند.


انواع جای جوش

شدت، عمق و یا سطحی بودن جای جوش ها بسته به نوع جوش ها و انواع آن ها دارد و راه درمان آن ها نیز با هم متفاوت است.

زمانی که تصمیم داشتید برای درمان اقدام کنید بهتر است این نکته را بدانید که جوش ها بسته به نوع شان درمان شان با هم متفاوت است.

جای جوش سرسیاه

یکی از جوش هایی که کمتر تمایل به جوش بودن دارند و خیلی برجسته نمی شوند جوش هایی هستند که سرسیاهی دارند و غالبا به خوبی درمان می شوند.

جای جوش سرسیاه

جای جوش سرسفید

این نوع جوش ها محتویات داخل شان سفید است و بعد از زمان کوتاهی از بین می روند. این جوش ها اگر کنده نشوند و فرد آن ها را دستکاری نکند جایی زیادی از خود به جای نمی گزارند اما اگر آن ها را دستکاری کرده جای بدی از خود به جای می گزارند.

جای پاپول ها

این دسته از جوش ها جا و اسکار شدید تر و عمیق تری نسبت به جوش های ذکر شده ایجاد می کنند. این جوش ها غالبا قرمز و صورتی رنگ هستن و لمس آن ها بسیار دردناک می باشد.

جای پوسچول ها

این جوش ها اکثرا به رنگ قرمز هستند و داخل شان پر از چرکی زرد و سفید می باشد. این جوش ها خیلی دردناک هستن و جای عمیق و پر رنگ و گاهی گودی در روی پوست ایجاد می کنند.

پوسچول ها

جای ندول

این جوش ها به صورت جوش های سفت و بزرگی ظاهر می گردند و آسیب بیشتری به پوست وارد می کنند زیرا بسیار عمیق هستند به همین دلیل جای بسیار بدی ایجاد می کنند.


علل جای جوش

پوست دارای سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم است. همچنین پوست بزرگترین عضو بدن می باشد. یکی از دلایل ایجاد جوش وجود غده های چربی در این سه لایه می باشد. در اثر التهاب لکه های آکنه جای جوش به وجود می آید.

همانطور که گفته شد جای جوش و اسکار در اثر التهاب دیواره ها و بافت های منافذ به وجود می آید. میزان واکنش بدن به جوش و زخم است که تعیین می کند جای جوش چقدر عمیق باشد. در واقع زمانی که بدن در تلاش است تا آکنه را از بین ببرد جای جوش ایجاد می گردد.

زمانی که بافت شروع به کلاژن سازی می کند جای جوش ترمیم میابد. اگر میزان کلاژن زیاد باشد جای جوش برجسته خواهد شد. با از دست رفتن بافت جای بسیار از جوش ها یه صورت حفره و تورفتگی ایجاد می شود. جای جوش به دو صورت ایجاد می شود یکی یه صورت فرورفتگی که به علت از بین رفتن بافت ایجاد می شود و در شکل دیگر به شکل برجسته در جواب ترمیم پوست ایجاد می گردد.

سایر مقالات … انواع ژل پرفکتا

درمان جای جوش

سوالی که بسیار پر اهمیت می باشد این است که آیا راهی برای درمان وجود دارد؟

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم جای جوش و اسکارها قابل درمان هستند اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که اول جوش ها و آکنه ها را باید از بین ببریم بعد جای آنها را درمان کنیم زیرا جوش جدید به منزله اسکار جدید است.

با استفاده از دارو برای درمان جوش می توانیم جای آن را نیز کمتر کنیم در واقع از بین بردن جوش خود یک گام موثر در کم کردن جای جوش می باشد.

درمان جای جوش

درمان جای جوش با لیزر

در این روش لایه های بالایی پوست از بین می روند واین روش مثل یک لایه بردار شیمیایی عمل می کند. این روش برای اسکار هایی که به صورت فرو رفته و عمیق می باشند بسیار مناسب است. این روش برای کسانی که دارای جوش های فعال می باشند و دارای پوست تیره ای هستند روش خوبی نمی باشد.

درمان با سابسیژن

این روش توسط پانچ اکسیزیون توسط پزشک انجام می شود به این صورت که پزشک قسمت اسکار و آسیب دیده را جدا کرده و آن قسمت را با پیوند یا بخیه ترمیم می کند.

درمان با میکرونیلدینگ

نتایج این روش کمی دیر حاصل می شود. در این روش یک غلتک که دارای سوزن های ریز است روی پوست کشیده می شود. این سوزن ها باعث کم شدن عمق اسکار ها می گردند. این روش بی خطر است و برای همه پوست ها کاربرد دارد.

میکرونیلدینگ

درمان با مزونیدلینگ

در روش مزونیدلینگ یک سوزن در زیر پوست وارد می شود و در زیر پوست مواد تقویتی تزریق می گردد. این مواد باعث از بین رفتن اسکار ها می شود.

درمان جای جوش با دارو

روشی غیر تهاجمی، راحت و کم خطر است.از جمله دارو های موثر می توان به پماد ها، ضد لک ها و رتینوئیدها اشاره کرد.


نتیجه گیری

جای جوش می تواند شما را بسیار اذیت کند اما روش های زیادی برای درمان آن ها وجود دارد. بسیاری از اسکار ها همیشگی هستند اما شما با مراجعه به پزشک درمان جوش می توانید از شر آن ها برای همیشه خلاص شوید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.