Aa
خواندن:
بهترین دکتر درمان جوش
Aa

بهترین دکتر درمان جوش

آخرین به روزرسانی:1402-03-31 admin
بهترین دکتر درمان جوش

جوش ها یکی از انواع عارضه های پوستی هستند که به صورت برآمدگی روی پوست نمایان می شوند و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهند. این عارضه پوستی که در سن نوجوانی شایع تر است، ممکن است بعد از مدتی خود به خود از بین برود اما در برخی موارد باید برای رفع آن ها توسط بهترین دکتر درمان جوش اقدام کرد.

در این مقاله به بررسی روش های درمان جوش می پردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.


دسترسی سریع

دلایل به وجود آمدن جوش

قبل از بررسی روش های درمان جوش بهتر است بدانیم جوش ها در اثر چه عواملی به وجود می آیند.

ترشح غده های چربی

پوست دارای تعداد زیادی منفذ است که به غده های چربی وصل شده است. درون این غده ها چربی طبیعی وجود دارد که از طریق منافذ به سطح پوست می رسند، زمانی که در اثر عوامل مختلف مانند عدم رعایت بهداشت، این منافذ مسدود شوند، چربی ها زیر پوست انباشته شده و باعث ایجاد جوش می شوند.

ترشح غده های چربی

نوسانات هورمونی

نوسانات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری و شیردهی و یا تحت تاثیر مصرف داروهای هورمونی موجب افزایش ترشح چربی پوست و در نهایت بروز جوش می شود.

رژیم غذایی نادرست

رژیم غذایی نادرست

مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم و پرچرب مانند انواع فست فود ها، ماکارونی، چیپس، پفک و نوشیدنی های گازدار سبب افزایش چربی خون و در نتیجه ایجاد جوش می شود.

عدم رعایت بهداشت پوست

پوست در اثر افزایش چربی و تجمع آلودگی دچار جوش می شود که عدم رعایت بهداشت مناسب می تواند زمینه ساز این عوامل باشد.


درمان جوش

برای درمان جوش ها می توان از دو روش خانگی و پزشکی کمک گرفت.

درمان جوش

روش خانگی

در ابتدا برای درمان جوش بهتر است به سراغ روش های خانگی و در دسترس برویم. برخی از این روش ها عبارتند از:

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد خانگی برای درمان جوش می باشد که با دارا بودن استیک، سیتریک و لاکتیک باکتری های به وجود آورنده جوش را از بین می برد. برای استفاده از آن پنبه آغشته به سرکه سیب را روی جوش خود قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود. این درمان را روزانه تکرار کنید.

پنبه آغشته به سرکه سیب روی جوش

استفاده از عسل

عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است که با داشتن خاصیت آنتی باکتریالی موجب از بین بردن جوش ها و لطافت پوست می شود. برای درمان با آن یک قاشق چای خوری عسل را روی پوست خود بمالید و بعد از 10 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

استفاده از چای سبز

استفاده از چای سبز

چای سبز یکی دیگر از مواد تاثیر گذار در درمان جوش است که به دو روش خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده با از بین بردن باکتری های سطح پوست و تاثیر بر هورمون های بدن مانع از ایجاد جوش و باعث از بین رفتن آن ها می شود.

برای استفاده از آن می توانید روزانه یک فنجان چای سبز را دم کرده و بنوشید و یا دم کرده آن را بعد از خنک شدن به صورت خود اسپری کنید.

استفاده از یخ

استفاده از یخ برای درمان جوشی که هنوز عفونی نشده بسیار موثر است چرا که التهاب را به سرعت کاهش می دهد و با منقبض کردن غدد چربی باعث به بیرون رانده شدن چربی ها می شوند.

روش های پزشکی درمان جوش

روش های پزشکی درمان جوش

زمانی که با استفاده از روش هایی که ذکر کردیم، نتوان جوش ها را از بین برد باید به بهترین دکتر درمان جوش مراجعه کرده و از روش های پزشکی کمک گرفت. در ادامه تعدادی از پزشکان را معرفی می کنیم که عنوان بهترین دکتر درمان جوش را از آن خود کرده اند.

دکتر محمدرضا شهسواری

دکتر محمدرضا شهسواری با بیش از 24 سال سابقه در رشته پوست، مو و زیبایی به عنوان بهترین دکتر درمان جوش به شمار می آیند. ایشان علاوه بر درمان آکنه و از بین بردن جای جوش در درمان انواع بیماری های پوستی، بیماری های مربوط به مو و ناخن، زیبایی صورت و مو هم تخصص دارند.

دکتر ریحانه مهرگان

دکتر ریحانه مهرگان متخصص پوست و زیبایی در تهران است که برای از بین بردن جوش صورت از بهترین روش ها کمک گرفته و آن ها را رفع می کند. دکتر مهرگان با استفاده از جدیدترین روش ها به زیبایی پوست شما کمک خواهد کرد.

دکتر محمدرضا توکلی

کلینیک زیبایی قوی سفید

به عنوان بهترین دکتر درمان جوش می توانیم به دکتر محمدرضا توکلی اشاره کنیم که فوق تخصص در زمینه مشکلات پوستی همانند جوش می باشد. ایشان با تشخیص سریع و ارائه یک درمان کامل و موثر توانسته اند رضایت مراجعین خود را جلب کنند.

کلینیک زیبایی قوی سفید

کلینیک زیبایی قوی سفید یکی از بهترین کلینیک ها در تهران است که با مراجعه به آن و مشاوره با بهترین دکتر درمان جوش می توانید به پوست خودتان زیبایی ببخشید. پزشکان متخصص پوست در این کلینیک با ارائه یک پکیج درمانی هر چه سریع تر جوش های صورتتان را بهبود می بخشند.

 5 قدمی که در این پکیج درمانی برای از بین رفتن جوش انجام می شود،عبارتند از:

  • شناخت نوع جوش
  • کنترل تغذیه و عادات غذایی
  • معرفی محصول
  • درمان با طب سنتی
  • درمان با روش های کلینیکی
کلینیک زیبایی قوی سفید

روش های کلینیکی درمان جوش

بهترین دکتر درمان جوش بعد از شناسایی نوع جوش، ابتدا سعی می کند با تجویز داروهای آنتی بیوتیک و انواع کرم ها به رفع آن ها اقدام کند، اما در برخی موارد لازم است از روش های کلینیکی کمک گرفت. برخی از این روش ها عبارتند از:

لیزر و نور درمانی

لیزر و نور درمانی جوش

مدرن ترین روش از بین بردن جوش، روش لیزر درمانی است. در این روش نور به انرژی گرمایی تبدیل شده و پوست تحت این حرارت قرار می گیرد. حرارت موجب تخلیه شدن چربی های باقی مانده در زیر پوست می شود. برای درمان کامل جوش ها لازم است 4 تا 6 جلسه لیزر انجام شود.

لایه برداری تخصصی

در این روش مواد شیمیایی با خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری قوی روی پوست قرار گرفته و بعد از چند دقیقه برداشته می شوند. طی این روش لایه ناسالم از روی پوست برداشته شده و لایه پوستی سالم و شاداب نمایان می شود.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.