Aa
خواندن:
خارش ابرو بعد از کاشت
Aa

خارش ابرو بعد از کاشت

آخرین به روزرسانی:1402-12-12 admin
خارش ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو یکی از مدرن ترین روش ها برای رفع مشکل کم پشتی و ریزش ابروهاست که این روزها طرفداران بسیاری دارد. با انجام این روش برای همیشه می توان ابروهایی پرپشت و خوش حالت داشت. این عمل زیبایی روشی کم خطر و کم عارضه است که معمولاً درصد رضایت بالایی را به همراه دارد اما در برخی اوقات ممکن است باعث بروز عوارضی شود.

یکی از این عوارض خارش ابرو بعد از کاشت است که در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.


دسترسی سریع

علت خارش ابرو بعد از کاشت

بعد از عمل کاشت در ناحیه اهدا کننده که بانک مو نامیده می شود و هم چنین ناحیه ابروها احساس خارش به وجود می آید. اما علت آن چیست؟ در فرایند کاشت ابرو شکاف هایی در پوست و بافت های مختلف آن ایجاد شده که باید بازسازی شوند، از همین رو پوست مواد شیمیایی و هیستامین هایی را آزاد می کند که موجب خارش در آن ناحیه می شود.

در واقع پوست با ایجاد حس خارش تلاش می کند که سلول های مرده، بافت های اضافی و یا گرافت های پیوند زده شده را از خود دور کند، به همین دلیل بسیار مهم است که در برابر خارش ابرو بعد از کاشت مقاومت کرده و ابروهای خود را نخارانید چرا که ممکن است موجب آسیب به گرافت های پیونده زده شده بشود.

علت خارش ابرو بعد از کاشت

در برخی اوقات هم ممکن است خارش ابرو بعد از عمل کاشت به علل زیر بروز پیدا کند:

حساسیت به مواد مورد استفاده

موادی که برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ممکن است حساسیت ‌های پوستی ایجاد کرده و موجب خارش شوند.

ترکیبات شیمیایی

ممکن است مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند کاشت با پوست و ریشه مو تداخل داشته باشند و خارش ایجاد کنند.

نرم کننده ها و مراقبت نامناسب از ابروها

استفاده نادرست از نرم‌کننده ‌ها و عدم مراقبت ‌های مناسب بعد از عمل کاشت ابرو ممکن است باعث بروز خارش شود.

عفونت

در برخی موارد بروز عفونت در نواحی کاشت می تواند خارش ایجاد کند. اگر خارش ابرو بعد از کاشت طی مدت کوتاهی برطرف نشد حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا علت آن بررسی شده و درمان شود.

سایر مقالات … هزینه کاشت ابرو

خارش ابرو بعد از کاشت چه مدت طول می کشد؟

معمولاً خارش ابرو تا یک الی دو هفته بعد از کاشت ادامه خواهد داشت و در برخی موارد تا یک ماه هم افزایش پیدا می کند. خارش ابرو می ‌تواند در روزهای اولیه کاشت شدید باشد که به مرور و با رعایت نکات لازم تسکین پیدا می کند.


درمان خارش ابرو بعد از کاشت

احساس خارش ابرو بعد از عمل کاشت بسیار آزار دهنده است به خصوص که در شب و هنگام خواب بدتر می شود. در این بخش راهکارهایی را عنوان می کنیم که می تواند موجب کاهش حس خارش شود.

از خاراندن ابروها اجتناب کنید!

خارش ابرو بعد از کاشت بسیار وسوسه برانگیز است. مهم است که به طور کامل از این کار اجتناب کنید. اگر ابروی خود را بخارانید و خراش دهید، در خطر ابتلا به عفونت پوست یا عفونت فولیکول مو (فولیکولیت) قرار می گیرید. در بدترین حالت ممکن، موهای کاشته شده را به طور کامل از بین می برید، این موضوع می تواند تأثیر منفی بر نتایج کاشت ابروی شما داشته و شما را ناچار به ترمیم و عمل مجدد کاشت نماید.

از خاراندن ابروها اجتناب کنید!

مصرف آنتی هیستامین را فراموش نکنید

همانطور که اشاره کردیم پوست در طی فرایند بازسازی خود هیستامین آزاد می کند که این ماده شیمیایی موجب بروز خارش می شود. با مصرف آنتی هیستامین اثر هیستامین هایی که ترشح می شود را کاهش می دهید و کمتر احساس خارش می کنید. آنتی هیستامین های زیادی وجود دارند که می توانید بدون نسخه از هر داروخانه ای آن ها را تهیه کنید. مانند:

سیتریزین

این دارو به مدت 24 ساعت با هیستامین ها مبارزه کرده و احساس خارش را به شدت کاهش می دهد. سیتریزین موجب خواب آلودگی نمی شود و تداخل دارویی خاصی ندارد اما جهت اطمینان قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

کلرفنامین

این دارو مدت زمان کوتاه تری اثر خواهد داشت و ممکن است موجب خواب آلودگی شود. کلرفنامین به کاهش و تسکین خارش ابرو و داشتن خواب راحت تر در شب کمک بسیاری می کند البته اگر قصد رانندگی دارید و یا بایستی کار مهمی انجام دهید از مصرف آن خودداری کنید.

بر روی ابروهای خود آب نمک اسپری کنید

بعد از انجام عمل کاشت به مدت چهار الی پنج روز نمی توانید ابروهای خود را بشویید اما کلینیک باید یک اسپری آب نمک در اختیار شما قرار دهد تا در پنج روز اول از آن استفاده کنید. این کار نه تنها به تغذیه موهای ابرو کمک می کند، بلکه پوست خشک و مواد زائدی را که ممکن است به ایجاد خارش کمک کنند، پاکسازی می کند.

بر روی ابروهای خود آب نمک اسپری کنید

از پمادهای مختلف استفاده کنید

با چرب کردن محل کاشت ابرو می توانید از خارش جلوگیری کنید. در واقع یکی از دلایل ایجاد احساس خارش بعد از کاشت روند پوسته پوسته شدن ابروهاست که طبیعی است اما خارش هم با خود به همراه دارد. از این رو بهتر است در به صورت مداوم ابروهای خود را با پمادهای مختلف چرب نگه دارید. از جمله پمادهایی که موجب کاهش خارش ابرو می شوند عبارتند از:

  • پمادهای استروئیدی مانند مگاکورت
  • پمادهای کورتیکو استروئیدی مانند بتامتازون
  • پمادهای ضدقارچی مانند میکونازول و کتوکونازول
  • پماد جنتامایسین

سایر مقالات … لیست بهترین مرکز کاشت ابرو

مراقبت های لازم هنگام خارش ابرو بعد از کاشت

هنگام احساس خارش ابرو رعایت مراقبت هایی که در ادامه ذکر می کنیم ضروری می باشد.

  • لمس کردن، خاراندن و کندن ابروها ممنوع می باشد.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتامین ها و مواد مغذی لازم تاثیر بسیار زیادی در تسریع روند بهبودی زخم ها و کاهش خارش ابرو بعد از کاشت دارد.
  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید زیرا حرارت و گرما موجب افزایش خون رسانی به ابروها و تشدید خارش می شود.
  • حداقل تا دو هفته بعد از کاشت ابرو در خانه مانده و استراحت کنید و از انجام فعالیت های شدید بدنی که موجب تعریق و تشدید خارش می شود، بپرهیزید.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.