Aa
خواندن:
رفع قوز بینی با فیلر و اقدامات قبل و بعد از انجام آن
Aa

رفع قوز بینی با فیلر و اقدامات قبل و بعد از انجام آن

آخرین به روزرسانی:1402-07-22 admin
رفع قوز بینی با فیلر

برآمدگی بینی برای افراد بسیاری، عاملی ناخوشایند محسوب می‌ گردد. امروزه شیوه های جراحی و غیر جراحی برای رفع نواقص و قوز بینی وجود دارد که تزریق فیلر یا ژل یکی از شیوه های غیر جراحی اصلاح قوز بینی می باشد. همان گونه که اطلاع دارید، تزریق فیلر یکی از شیوه های پرکاربرد در کلینک ‌های معتبر پوست و مو است که بیشتر به منظور فرم دهی و افزایش حجم، همچنین رفع خطوط و چین و چروک ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 سایر کاربردهای تزریق ژل که در سال های اخیر، متقاضیان بسیار زیادی یافته، تزریق فیلر بینی است که برای اصلاحات جزئی در بینی انجام می ‌گیرد. پرکننده ‌های بینی یا اصطلاحا فیلر بینی یک شیوه برای کمک به اصلاح رفع نواقص بینی بدون جراحی می باشد. با استفاده از تزریق فیلر اسید هیالورونیک در نقاط استراتژیک، می ‌توانیم فرم کلی بینی را برای رسیدن به ظاهری دلپذیر، بدون نیاز به جراحی و ریکاوری تغییر دهیم. فیلرها با گذشت زمان به صورت طبیعی توسط بدن تجزیه می گردند. در ادامه مقاله به بررسی رفع قوز بینی با فیلر خواهیم پرداخت.


دسترسی سریع

رفع قوز بینی با فیلر

رفع قوز بینی با فیلر، یکی از شیوه های غیر تهاجمی، ساده و بی خطر در درمان نواقص ظاهری بینی ‌های قوز دار است. با تزریق فیلر به بینی ، بدون اینکه مورد عمل جراحی قرار بگیرید و در پی عوارض آن باشید، فرم بینی خود را تغییر داده و به صورت کلی قوز بینی خود را برطرف کنید.


مراحل رفع قوز بینی با فیلر

  • مشاوره پزشکی
مشاوره پزشکی زیبایی

اینکه آیا رفع قوز بینی با فیلر می ‌تواند مناسب افراد باشد یا خیر، جزء مواردی است که تشخیص آن تنها توسط پزشک متخصص صورت خواهد گرفت. در جلسه مشاوره پزشکی، متخصص با ارزیابی آناتومی بینی افراد و سابقه‌ پزشکی آن ها، به افراد خواهد گفت که آیا این شیوه برای آن ها مناسب است یا خیر. اگر با رفع قوز بینی، برطرف کردن فرورفتگی ‌های ریز روی بینی یا برآمده سازی نوک بینی، خواهان اصلاح شکل بینی خود هستید، استفاده از شیوه تزریق فیلر به شما توصیه می گردد.

  • اقدامات پیش از رفع قوز بینی با فیلر

اگر بیمار و پزشک برای تزریق فیلر رفع قوز بینی به اتفاق نظر رسیدند، احتیاج است بیمار قبل از این عمل اقدامات مخصوصی را انجام دهد که این اقدامات عبارتند از:

  • حداقل 10 روز پیش از تزریق فیلر از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپیرین، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل، روغن ماهی، ویتامین E  و هرگونه ویتامین یا دارویی که سبب افزایش احتمالات خونریزی در فرد می‌ شود، پرهیز نماید.
منع مصرف داروهای رقیق کننده
  • داروهای مصرفی ائم از درمانی، ویتامینی یا گیاهی خود را در جلسه مشاوره با پزشک خود مطرح کند.
  • حداقل تا یک روز پیش از تزریق فیلر از مصرف نوشیدنی ‌های الکلی بپرهیزید. الکل سبب افزایش احتمال خونریزی و کبودی خواهد شد.
  • تا 14 روز پیش از تزریق فیلر، درمان ‌های دندانی ائم از جرم‌گیری انجام ندهید.
  • در روز جلسه‌ تزریق درمانی، با صورتی پاک به کلینیک زیبایی مراجعه نمایید. از هرگونه لوازم آرایشی و کرم‌ های مرطوب کننده، به ویژه اطراف و روی بینی استفاده نکنید.
  • پیش از رفع قوز بینی با فیلر غذایی سبک میل کنید.
  • جلسه تزریق فیلر قوز بینی

در رفع قوز بینی با فیلر که بدون بیهوشی و فقط با بی حسی موضعی انجام می گردد، ابتدا بینی و نواحی آن برای جلوگیری از احساس درد، بی حس می‌ شوند. پس از آن میزانی از ژل یا فیلر هیالورونیک اسید در نواحی بینی و فرورفتگی بالای بینی تزریق می‌ گردد؛ که این امر سبب اصلاح فرم قوزی شکل بینی و رفع انحنای بینی می شود. جدا از اصلاح قوز بینی، در کسانی که نوک بینی افتاده‌ ای دارند نیز تزریق فیلر شیوه مناسبی برای رفع این نقص محسوب می ‌گردد. خوشبختانه در این شیوه تغییرات، به صورت لحظه ای انجام می ‌شود و تزریق تا موعد ایجاد نتایج دلخواه، ادامه خواهد یافت. به طور معمول بعد از پایان عمل، برای جلوگیری از ایجاد تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده می شود.

کمپرس سرد
  • اقدامات بعد از تزریق فیلر قوز بینی

بعد از تزریق ژل قوز بینی، به طور معمول احتیاج به اقدامات مخصوصی نیست؛ تنها رعایت چند نکته زیر ضروری است:

  • تا هفت روز بعد از تزریق فیلر بینی، از مصرف سیگار و الکل جدا بپرهیزید.
  • در زمان استراحت و خوابیدن از بالش بلند استفاده کنید، می بایست زاویه سر و بدن را به 30 درجه برسانید.
  • در صورت تجویز دارو توسط پزشک متخصص، حتما سر وقت و به موقع از آن ها استفاده کنید.
  • از هرگونه فشار بر روی بینی، بخور داغ، سونا، حمام داغ یا به مدت یک هفته پرهیز نمایید.
  • از دستکاری بینی خود اجتناب کنید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب را به خاطر بسپارید.
استفاده از کرم ضد آفتاب

چه کسانی کاندید تزریق فیلر بینی خواهند بود؟

  • کسانی که قوز بینی نسبتا خفیف تا متوسطی دارند.
  • افرادی که در جراحی اولیه بینی دچار عیوبی مانند گودی بیش از حد شده اند و در پی رفع این نقص هستند.
  • کسانی که بینی‌ با زاویه‌ تیز و عمیق میان لب بالا و بینی دارند.
  • افرادی که در بینی‌ خود دچار عدم تقارن‌ جزئی هستند.
  • کسانی که از ظاهر بینی منقار شکل خود احساس رضایت ندارند و در پی اصلاح آن هستند.

بیشتر بخوانید … ژل خط خنده

ماندگاری تزریق فیلر قوز بینی

تزریق فیلر بینی

از آن رو که تزریق فیلر قوز بینی، در اکثر موارد دارای ماندگاری بالایی نمی‌ باشد؛ بنابراین برای اینکه شکل مورد نظر بینی تثبیت شود می بایست هر 6 الی 12 ماه به طور متوالی مجددا انجام گیرد.

بیشتر بخوانید … ماندگاری فیلر بینی

هزینه رفع قوز بینی با تزریق ژل

هزینه تزریق فیلر قوز بینی، به علت تنوع قیمت انواع فیلر و میزان مورد نیاز فیلر برای اصلاح شکل بینی هر فرد، بسیار متفاوت است و برآورد هزینه آن بسته به انتخاب فیلر توسط شخص متقاضی و میزان مورد نیاز فیلر تعیین می گردد. به همین علت هرگز نمی‌ توان بدون در نظر گرفتن شرایط متقاضی و مشورت با وی، هزینه ای برای انجام این عمل تعیین کرد.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.